Pagina de front | Istorie | Proză şi teatru | Jurnalistică | Poezie | Economie | Cultură | În limbi străine | Comentarii | Actualitatea germană | Comunicate şi apeluri

 

Interzicerea TVR1

de către oficialităţile de la Chişinău

Societatea culturală Bucureşti-Chişinau

 

 

Nu suntem surprinşi de această decizie. În spatele suspendării canalului Televiziunii Române se află conştiinţe întunecate, de mentalitate dictatorială. Comuniştii din URSS, mai deţin puterea la Chişinau. Nu pentru multă vreme. De ce ? Pentru că libertatea, informaţia liberă, adevărul, dreptul la opinie, dreptul la cetăţenia română, la libera circulaţie a persoanei, le produc coşmaruri. Falsurile istoriei românilor, fabricate în laboratoarele Moscovei bolşevice, cum că la răsărit de Prut ar exista un alt popor, "moldovenesc", diferit de românii de la răsărit de Prut, din România, falsuri pe care oficialităţile comuniste de la Chişinău le-au servit organismelor Uniunii Europene, au fost spulberate prin prezenţa postului românesc de televiziune în casele confraţilor de la răsărit de Prut, deşi posturile de televiziune şi radio în limba rusă sunt dominante în R. Moldova, susţinute de Moscova şi protejate de oficialităţile comuniste de la Chişinu, cu toate că majoritatea populaţiei e formată din români, vorbitori de limbă română. Ca în plină existenţă a URSS! TVR1 adusese în familiile românilor de la răsărit de Prut bucuria şi liniştea, atât de necesare în oricare societate. ( foto sus: Sigla TVR 1, sursa foto; http://www.tvr.ro/index.php)

 

Consiliul Coordonator al Audiovizualului din Chişinău a retras licenţa de emisie a postului de televiziune din România „pe baza unui fals şi constituie un atac direct la interesul public”. (Din declaraţia de la mitingul de protest organizat de Uniunea Jurnaliştilor din Moldova, Interlic.md). În faţa acestei situaţii, Biroul de presă al Societaţii Române de Televiziune a precizat: „ În prezent TVR1 nu datorează părţii moldovene nici o sumă restantă... ". Cu toate acestea CCA a sistat transmiterea TVR1 pe teritoriul Republicii Moldova. TVR a contestat la secţia de contencios administrativ a Curţii de Apel Chişinău deciziile CCA (Presa.md , Igor Burciu).

 

La mitingul de protest de la Chişinău, jurnaliştii independenţi le-au vorbit oamenilor despre,, manipularea sovietică venită de la Moscova, care doreşte să ne distrugă cel mai de preţ bun al nostru-istoria românească”. Oratorii au convenit: „ Să mergem peste Uniunea Europeană cu o petiţie”. S-a scandat „Jos comunismul” şi „ Noi Suntem români”(Evenimentul Zilei).

 

Serafim Urechean, deputat-Chişinău: „ Această decizie a CCA reprezintă, de fapt, o continuare a războiului politic declarat de către preşedintele comunist Voronin autorităţilor române. Este foarte regretabil acest fapt şi, bineînţeles, că va avea un impact dezastruos asupra populaţiei”. Gheorghe Cojocaru, analist politic, Chişinău:„ Impactul asupra populaţiei va fi categoric unul nociv,care va trezi reacţii contra politicii promovate de actuala conducere comunistă”. Vlad Cubriacov, preşedintele fracţiunii parlamentare a Partidului Popular Creştin Democrat : „ TVR1 este unul dintre cele mai îndrăgite de publicul telespectator de la noi, sigurul din Uniunea Europeană, cu un asemenea grad de popularitate...TVR1 e sigurul post a cărui sistare acum câţiva ani a provocat manifestări şi campanii de protest acoperind toate segmentele societăţii, de la partidele politice la ONG-uri, până la oamenii simpli de la sate”(Ziarul Observator de Bacău). Mihai Adauge, istoric, consilier municipal Chişinău: „ Astăzi s-a produs un eveniment îngrozitor, în urma căruia va avea de suferit foarte mult populaţia Republicii Moldova”. Angela Aramă, jurnalist, deputat PPCD: „ Faptul că le-a fost sistată frecvenţa, denotă că la mijloc este o conotaţie politică, sau mai bine zis o decizie legată de unele aspecte economice dictate de unii oligarhi autohtoni care doresc să controleze întreaga reţea a audiovizualului din Moldova, iar reţeaua TVR1, care este cea mai bună în acest sens, a devenit o piedică (AMOS NEWS).

 

Solidaritatea noastra cu românii de la răsărit de Prut este totală. Cerem energic să se suspende interdicţia pentru TVR1.
 

Societatea culturală Bucureşti-Chişinau

Decembrie 2007

 

Preşedinte

Daciana Maria Copil

 

Comentarii de la cititori

 

   Pagina de front | Istorie | Proză şi teatru | Jurnalistică | Poezie | Economie | Cultură | În limbi străine | Comentarii | Actualitatea germană  |  Comunicate şi apeluri

Redactia Agero nu îşi asumă răspunderea pentru conţinutul articolelor publicate. Pentru aceasta sunt raspunzatori doar autorii, în concordanţă cu legea presei germane.

Publicarea scrisorilor de la cititori sau a mesajelor pe Forumul de discuţii al Agero se face în virtutea libertăţii la opinie şi expresie a acesteia.

Punctul de vedere şi ideatica scrisorilor şi mesajelor afisate nu coincid în mod necesar cu cele ale redacţiei. Impressum >>

AGERO Stuttgart® -  Deutsch-Rumänischer Verein e.V. Stuttgart.

       Editor, conceptia paginilor, tehnoredactarea Revistei Agero :  Lucian Hetco   [ Impressum ]  

              Colectivul de redactie: Lucian Hetco (Germania) , George Roca (Australia), Melania Cuc (Romania, Canada)